21 Nisan 2009 Salı

Peynirli Çörek

















Malzemeler;
  • 1 sb ılık süt
  • 1 sb ılık su
  • 1sb sıvıyag
  • 1 adet kucuk yas maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • üstüne sürmek ıcın yumurta sarısı
  • hamur katlarına sürmek için 40-50 gr tereyağ yada margarin
  • un
  • İç malzeme; arzuya göre peynir
Haydi yapalım;
  • Yaş maya 1 tatlı kaşığı şeker ve 1 su bardağı ılık su ile karıştırılır, kabarması ile bardaktan taşması beklenir. Bu karışıma yağ, süt, tuz ve un ilave edilir, hamur yoğurulur (hamur ele yapısmayacak kıvamda olamalı, sert olmamalı) .Yoğurulan hamur mayalanması için üstü örtülerek ılık ortamda 30 dak. dinlendirilir. Kabarmasının ardından hamur 5 parçaya bölünür.
  • Her bir parça tabak büyüklüğünde açılır; üzerine tereyağ sürülür, 4 adet tabak büyüklüğünde açılmış ve üzerine t.yağ sürülmüş hamur üst üste konulur. En üstte kalacak parçaya (5.parça)tereyağ sürülmez zira bu parça merdaneyle temas edeceği için yağlanmamalıdır. Üst üste dizilen tabak büyüklüğündeki 5 parça hamur merdane yardımıyla açılır. Büyüklüğü marketten aldığımız yufka ebatında olmalıdır. Bu işlemden sonra sigara böreği saracakmis gibi parçalara ayrılan hamurun geniş kısmına peynir konularak rulo yapılır, üzerine yumurta sarısı sürülerek 180 derece fırında üstü kızarıncaya kadar pişirilir.

Ben tadı ve kıvamını cok beğendim, meşakatli gibi gözükmekte olsada cok pratik :) Üstelik pastane açmaları tadıda aldım.Ben margarini evime pek almadığım için terayağ kullandım isteyen margarinde kullanabilir. Miktarı tamamen size kalmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder