29 Temmuz 2009 Çarşamba

Krep (domates ve peynirli)

Malzemeler
  • 2 adet yumurta
  • 2,5 su bardağı un
  • 3 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı şeker

İç malzeme
  • 2 adet orta boy domates
  • 1 adet sivri biber
  • 2 adet salatalık
  • 150gr tulum peyniri
  • 1/2 yemek kaşığı zeytinyağ

Haydi Yapalım
Yumurta, un, sıvıyağ, süt, tuz ve şeker derince bir kapta çırpıcı yardımı ile boza kıvamına gelinceye kadar karıştırılır. Teflon tava yada krep tavasında alt üst yapılarak koyu sarı rengi alıncaya kadar orta ateşte pişirilir. İç malzemeyi hazırlarken; domates, biber, salatalık ve peynir zar büyüklüğünde doğranır, zeytin yağı ile tatlandırılarak, ılık kreplerin içerisinde servis edilir.
Bu sabah kahvaltı bana aitti, afiyetle yedik. Tuz ve şekeri orantılı tutmamın nedeni, krebi domatesli harçla ve nutella ile birlikte yemek içindi. Siz sadece tuzlu şekilde yemek isterseniz malzemenin içerisinden şekeri çıkartın. Krebi pişirmeden önce, tava ısınırken bir defaya mahsus yağlıyorum, sonrasında hiç yağ kullanmıyorum. Sizlere kolay gelsin :)

2 yorum:

  1. krepi çok severim yanında ne olduğu pek önemli değil..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Bizim evinde favorilerindendir krep.Ellerine sağlık çok güzel.

    Bu arada dondurma için taze meyve püresi kullanabilirsin, kolay dondurma tarifimde taze meyve ile yapmıştım.Linkini sayfamda verdim canım.

    sevgiler

    YanıtlaSil