27 Eylül 2009 Pazar

Pazar Kahvaltısı





Bu pazar akrabalarımızla kahvaltı planladık, gerçi hoş brunch ayarında birşey oldu. Misafir ağırlayacağımız zaman genelde ne hazırlasak diye düşünürüz. Bende sizlere fikir olsun diye masayı amatörce fotoğrafladım. Bizler afiyetle yedik.

Masada; 5 çeşit peynir bulunuyor, zeytin, salam, söğüş domates salatalık, haşlanmış yumurta, yumurtanın üzerine sos olarak kardeşimin tarif ettiği; zeytinyağ, kırmızı pul biber, karabiber ve dereotu kullandım epey leziz olmuştu.
Zeytinyağlı yaprak sarma, kızarmış hellim peyniri, fırında biberiyeli patates, yöresel bir börek Kırma, annemin hazırladığı vişne ve erik reçeli, kaymak eşliğinde...

Mantarlı salata; Çin usulüde diyebiliriz, arkadaşım Yeşim in annesinde denediğim bir lezzet; soğanları julyen doğrayıp kavuruyoruz, üzerine yine julyen doğranmış kırmızı biberler ve en son tereyağla birlikte yüksek ateşte mantarları ilave edip sallayarak pişiriyoruz, ben wok tava kullandım. Bu salata ılık yeniliyor, kahvaltı haricinde et yemeklerinin yanınada çok yakışıyor...

Kırmızı ve yeşil biber kızartması, fotoğrafta şuan gözükmeyen sucuk tava ve son olarak elmalı tarçınlı cevizli kek..

Umarım size alternatif oluşturur.




1 yorum:

  1. Benim de en sevdiğim öğündür kahvaltı. Ellerine sağlık çook güzel görünüyor herşey. Bloğunu yeni keşfettim çok güzel yazıların da tariflerin de. Sevgiler...

    YanıtlaSil