5 Ocak 2010 Salı

Brownie'li Cheesecake




Malzemeler
Brownie için,
  • 250 gr bitter çikolata (benmari usulü eritilmiş)
  • 130gr şeker
  • 1 paket vanilya
  • 3 adet yumurta
  • 100 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
  • 100 gr un
Çikolata eritilip, soğutulur. Şeker, tereyağ, vanilya çırpılır. Yumurtalar bu karışıma teker teker ilave edilip, her biri 2 dakika çırpılır. Çikolata da karışımla buluştuktan sonra un eklenerek yağlanmış dikdörtgen veya yuvarlak kalıba dökülür. Üst kısım hazırlanıncaya kadar buzdolabında bekletilir.
Üst malzeme,
  • 600 gr labne peynir
  • 2 adet yumurta
  • 180 gr şeker
  • 1 paket krema (kremanın içine yarım limon suyu eklenecek)
  • 80 gr un
  • 70 gr tereyağ (oda sıcaklığında)

Şeker, tereyağ, labne peynir ve krema karıştırılır. Ardından yumurtalar eklenip çırpılır. Buzdolabında bekleyen brownie'nin üzerine dökülür. Yaklaşık 170 derece fırında 55 dakika pişirilir. Piştikten sonra kalıptan çıkarılıp soğutulur, 1 gün sonra yenilmesi tavsiye edilir. Afiyetle...

Bu tarifi http://www.damak-tad.blogspot.com/ blog sahibi arkadaşımdan görüp denedim, Kendisine özgü bir tarif, doğaçlama yapmış kendisi :) eline sağlık.

Cheesecake kekinizin benim ki gibi çatlamasını istemiyorsanız piştikten sonra fırını kapatıp, kekinizi fırın içerisinde soğutun çatlamayacaktır. Evde 150 gr bitter çikolata kaldığı için diğer 100 gramını antep fıstıklı sütlü çikolatayla tamamladım. Kek kalıbı kelepçeli olanı kullandım, böylelikle keki çıkarması epey kolay oldu.

5 yorum:

  1. Benzer bir tarifi ben de David Lebowitz tarifiyle yapmıştım, onda browni esas, üzerindeki peynirli harç karıştırılıyor. Tavsiye ederim çok güzeldi!

    YanıtlaSil
  2. ellerinize saglik
    harika gorunuyor...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  3. Çok acıktım, karnımı doyurup gezeceğim blogları yoksa sonum kötü. Brownie cheesecake süper olmuş.bende çok severim, bunu browniyi küplere bölüp cheesecake içine atarak yapmıştım.
    Sonuçta öyle de böylede harika !!

    YanıtlaSil
  4. Nefis gorunuyor ellerine saglik. Hollandadan sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık muhteşem görünüyor.
    Yayınlarınız tarifleriniz çok hoşuma gitti ve sizi takipteyim.
    Ziyarete de beklerim.
    Sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil