1 Şubat 2012 Çarşamba

Biraz Antep Biraz Urfa Umurumda Mı Dünya

Kar kış düştük yollara, ilk durak: Şanlıurfa...

Harran...
Tütüncüler her sokakta...

 

Vee tadına doyamadığımız kemiksiz pirzola...Urfa'ya yolunuz düşerse mutlaka uğrayın . Urfa kapalı çarşıda kolaylıkla bulunabilen salaş bir yer, lezzetler ise muhteşem Şanlıurfa'da Hz. İbrahim'in ateşe atıldığında düştüğü yer olarak bilinen Balıklıgöl...

" İbrahim Peygamber, devrin zalim hükümdarı Nemrut ve halkının taptığı putlarla mücadele etmeye, tek tanrı fikrini savunmaya başlayınca, Nemrut tarafından bugünkü kalenin bulunduğu tepeden ateşe atılır. Bu sırada Allah tarafından ateşe "Ey ateş, İbrahim'e karşı serin ve selamet ol"' emri verilir. Bu emir üzerine, ateş suya odunlar da balığa dönüşür. "

 
Balıklar kutsal sayılıyor.Balık beslemek için yem satın aldığımız satıcılar, ölen balıklara yedikleri yemlerin zarar verip vermediğini anlamak için otopsi yapıldığını daha sonra bu balıkların gömüldüğünü söyledi.

2 yorum:

  1. ne güzel yerler gezmişsiniz sefanız bol olsun
    :))

    YanıtlaSil
  2. Vallahi tez vakitte gitmeli,ben yıllar önce gittim ama ufacıktım tefeciktim :) hatırlamıyorum bir şey .. görmeli en kısa sürede..

    pelince

    YanıtlaSil