6 Aralık 2012 Perşembe

Ayva Tatlısı

Malzemeler:

  • 2 adet ayva
  • 1.5 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı su
  • 3-4 adet karanfil
  • 1 adet çubuk tarçın
  • üzerine kaymak

Haydi yapalım:

  • Ayva soyulur, ortadan ikiye kesilir ve orta kısımları çıkarılır (ayvanın çekirdekleri pişirme esnasında kullanılmak üzere ayrılır) . Kararmaması için yarım limon ile ayvalar ovulur ve limonlu suda bekletilir. Pişirme kabına soyulan kabuklar konulur ,üzerine ayvalar yerleştirilir. Ayvaların üzerine şeker eşit şekilde serpilir. Karanfil, tarçın ve ayvanın çekirdekleri (rengini çekirdekler verecek) de ilave eilir. Su da eklenerek ayvalar kısık ateşte yaklaşık 1 saat pişirirlir. (Suyu köpük köpük olup renk değiştirene ve ağdalaşmaya başlayıncaya kadar) Kaymak ile servis edilir, afiyetleee..

7 yorum:

  1. ya bi gün olsun yaptın mı şundan sen hocam :))

    YanıtlaSil
  2. Çok şık olmuş. Fotoğraf konuşuyor :)

    YanıtlaSil
  3. Oww resim harika. Yalnız benim merak ettiğim bir şey var: Kabuklarını neden tencereye yerleştiriyoruz? Kabuk hariç hepsini aynı yapıyordum ama bu ayrıntıyı da öğrenmek isterim.

    Sevgiler
    Yeşim

    http://nils-mum.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. ayva tatlısına ve aşureye bayıldım ellerinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Kabuklar aroma ve kıvam için..

    YanıtlaSil
  6. Blogunuzu ve tarifleri çok beğendim, her perşembe izlediğim bloglardan yemek tarifleri yayınlıyorum, ilk fırsatta sizin tarifleri de ekleyeceğim, paylaşımlar için teşekkürler

    YanıtlaSil