2 Haziran 2014 Pazartesi

Ben's Cookies - Bol Çikolatalı Kurabiye



Malzemeler
  • 275gr toz şeker
  • 200 gr tereyağı oda sıcaklığında
  • 1 adet yumurta
  • 75gr kakao
  • 275gr un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu (tepeleme doldurun)
  • istediğiniz kadar bitter ve beyaz çikolata (ben 200 gr kullandım, iri parçalara bölün)


Haydi yapalım;
  • Şeker ve tereyağı krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır, yumurta da eklenip bir miktar daha çırpılır. Ardından kakao, kabartma tozu ve un eklenip karıştırılır. Son aşama olarak bitter çikolatanın yarısı da ilave edilir hamura ve son karıştırma işlemi yapılır.
  • Hamurdan iri parçalar koparılıp yuvarlanır, tam ortasına beyaz çikolata gömdürülür, kenarlara da kalan diğer bitter çikolatalar saplanır, bitterleri kurabiye ye gömdürmeyin. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında (şayet turbo ayarınız varsa on da) 10 dakika pişirin.

Dışı kıtır içi hafif nemli bol çikolatalı şahane bir kurabiye bu, ben bu tarifi blogger arkadaşım mutfaktafeyzavar 'dan alıp denedim, kendisi bu ünlü kurabiyeden de bahsetmiş sitesinde.
Kurabiye hamurunuz çok sert oldu ise 1-2 yemek kaşığı süt ilave edebilirsiniz içerisine, ben süt eklemedim içerisine, elimde çok kolay şekillendi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder